Facebook Pixel

Ulubione oferty

 

Agnieszka Niebutkowska

Przygotowując CV użyj całej swojej wiedzy z zakresu sprzedaży. W jakimś sensie CV jest przecież Twoją ofertą, w której powinieneś w jak najbardziej atrakcyjny sposób pokazać się potencjalnemu pracodawcy. Poprowadź prezentację swojej osoby tak, aby przekonać potencjalnego pracodawcę do „zakupu” Twojej kandydatury. Bądź równie dobrze przygotowany i tak samo skuteczny jak wtedy, gdy zarządzasz sprzedażą produktów.

Kandydujesz na menedżera sprzedaży? Uważaj! Twoje CV „kupują” różni „klienci!”

Jeśli odpowiadasz na ogłoszenie agencji rekrutacyjnej musisz liczyć się z tym, że Twoja aplikacja przejdzie najpierw selekcję u zewnętrznego rekrutera. Dopiero później może trafić do pracodawcy. To niezbyt komfortowa sytuacja, ponieważ musisz znaleźć taki sposób przedstawienia swojej oferty, aby była atrakcyjna dla różnych „grup klientów”. Gdy tworzysz ofertę w sprzedaży masz łatwiej bo zwykle przygotowujesz ją pod kątem dobrze zdefiniowanej grupy docelowej.

Co jest ważne w Twoim CV dla różnych osób czytających dokument?

Jeśli nie uwzględnisz charakterystyki czytelników Twojego CV i źle skonstruujesz życiorys zawodowy, możesz nigdy nie uzyskać szansy na przejście do kolejnego etapu rekrutacji, jakim jest rozmowa kwalifikacyjna. Patrząc na poniższą tabelę zrozumiesz zapewne, że aby przekazać opisane w niej, istotne dla różnych osób informacje, musisz przygotować CV odbiegające od schematów.

 STANOWISKOCO JEST WAŻNE DLA TEJ OSOBY?
Konsultant w agencjiCzytelne informacje o spełnianiu przez ciebie formalnych kryteriów, takich jak: wykształcenie, doświadczenie w branży, liczba lat doświadczenia na stanowisku, wpis o wymaganym poziomie znajomości języka, miejsce zamieszkania. Informacje muszą być przejrzyste i przygotowane pod kątem ogłoszenia, na które kandydat aplikuje.
HR u pracodawcyDla specjalisty HR, oprócz formalnych kryteriów ważne są też informacje dotyczące środowiska pracy: w jakich systemach informatycznych pracował kandydat, jakim zespołem zarządzał, z jakimi klientami pracował, czym się interesuje. Zwraca te uwagę na konkretne daty zakończenia współpracy z poszczególnymi firmami – chce znać miesiąc i rok.
Przedstawiciele działu sprzedaży u pracodawcyInteresują go wyniki sprzedaży, opis projektów, relacji handlowych, szczegółowe informacje o sprzedaży i budowie jej struktur.
Członek zarządu u pracodawcyInformacje jw., a dodatkowo wielkość firm, w których kandydat pracował, doświadczenia regionalne, współpraca przy projektach międzynarodowych.

 

Gdy przygotowujesz ofertę swojej osoby – jej formę wyznacza cel, jaki masz do osiągnięcia, a nie trzymanie się utartych regułek. Długość CV zależy zawsze od tego, co masz do przekazania. Uniwersalna zasada „2 stron” to fikcja, mit, który krąży wśród kandydatów. Nie ma to żadnego zastosowania w przypadku menedżerów sprzedaży. Musisz oczywiście zredagować CV jak najbardziej zwięźle, ale jeśli masz do przekazania dużo naprawdę ważnych faktów, dokument może mieć nawet 5 lub 6 stron. Żelazna zasada: Unikaj treści niepotrzebnych, ale nie wyrzucaj niczego, co jest istotne i zwiększa Twoje szanse na sukces. Musisz mieć świadomość, że rekrutacja menedżera sprzedaży to nie to samo, co szukanie sprzedawcy – do rekrutujących wpływa znacząco mniej ofert, a jeszcze mniej z nich jest rozpatrywanych. Twoim zadaniem jest przekonanie potencjalnego pracodawcy, że jesteś odpowiednim kandydatem, a nie skracanie CV na siłę. Jeśli jako klient otrzymujesz ciekawą ofertę, czy jej długość decyduje o jej atrakcyjności? Nie. Najważniejsze jest to, czy tekst tego dokumentu jest na tyle atrakcyjny, abyś przeczytał go w całości oraz to czy znajdujesz w ofercie to, co Cię naprawdę interesuje. 

Pełny tekst został opublikowany w poradniku powstałym we współpracy z www.DrSprzedaz.pl - portalem dla menedżerów sprzedaży i sprzedawców.

Agnieszka Niebutkowska
Team Leader

Antal Sales & Marketing
Tel:    +48 22 483 50 00
Fax: +48 22 483 50 01
Antal International Sp. z o.o.
Ks. Skorupki 5, 00-546 Warszawa
Web: www.antal.pl
Masz pytania? Skontaktuj się z autorem: